شکوه ایران بزرگ در موزه ملی

تماسها و پیامکهایی از دوستان دریافت کردیم که نگران طرز به نمایش گذاشته شدن سندجانشینی خشایارشا در نمایشگاه شکوه ایران بزرگ در موزه ملی بودند که حفاظ شیشه ای نداشته و در معرض تخریب جدی است! روز یازدهم فروردین به موزه رفتیم.و مشاهده کردیم که این کتیبه ارزشمند بدون محافظ شیشه ای اما با حضور یکی از کارمندان محترم موزه که حکم نگهبان آن سند را داشت در معرض دید دوستداران ایرانیست.از یکی از مسوولان پرسیدیم که چرا فقط این کتیبه ارزشمنددر این نمایشگاه محافظ ندارد؟ بانو سپیدنامه از مسولان گرامی موزه گفتند که در همه جای دنیا بسیاری از آثار ارزشمند بدون محافظ به نمایش گذاشته میشوند و ما میخواهیم به مخاطب ایرانی این آموزش را بدهیم که در هنگام دیدن آثار ارزشمند به آنها دست نزنند.گفتیم حالا چرا این کتیبه را انتخاب کردید؟پاسخ دادند همه آثار ما از هر دوره ای برای ما اهمیت خودش را دارد و ما بدلیل اعتراض دوستداران ایرانی در این چند روز اخیر یکی از همکاران را در کنار کتیبه گذاشتیم تا کسی به آن دست نزند.در ضمن فرهنگ بازدید از آثار ارزشمند در میان ایرانیان گرامی نسبت به گذشته خیلی بالاتر رفته است.با ایشان قرار گذاشتیم پس از روز پانزدهم فروردین مصاحبه ای با ایشان یا یکی از مسوولان  داشته باشیم.کانون ایران بزرگ از کوششهای همه کارمندان موزه ملی سپاسگزار است ولی از دیدگاه ما اگر همه بازدیدکنندگان این آگاهی را داشته باشند که به آثار دست نزنند باز هم محافظت از آثار نیاکانمان در شدیدترین حالت ممکن باید باشد! آنها سند ملی ما محسوب میشوند.شناسنامه ما هستند. فقط در یک لحظه با وجود نگهبان و دوربین مداربسته کسانی که دشمن هستند با گذشته این سرزمین و به هر شکلی آسیب بزنند آنوقت چه کسی پاسخگوست؟ در موزه ملی و دیگر موزه ها جلوی برخی از آثار فقط زنجیری میگذارند اما امکان دست زدن بازدیدکنندگان وجود دارد.

این افتخار باز نصیب ما شد که یکباردیگر از موزه ملی بازدید کنیم.با اینکه بارها از این موزه دیدار داشتیم بازدیدمان چند ساعتی طول کشید.سپس به موزه ملک رفتیم. 

دوستان گرامی به همراه فرزندانمان از موزه های کشورمان دیدن کنیم.به گفته مسوولان موزه ملی نمایشگاه شکوه ایران بزرگ تا ۲۵ فروردین پابرجاست. 

شکوه ایران بزرگ جاویدان است

نظرات 3 + ارسال نظر

درود بی کران برفردوسی بزرگ...

درود فراوان برشما.

باسپاس ازبزرگواری تان.

باآرزوی بهروزی و پیروزی برای شما.

تا درودی دوباره برشما.

زادمهرنازنین در پناه (مهرنبرزه) پیروز باشی.سیمای مهربانت را میبوسم.

پروانه 1389/01/12 ساعت 10:30 ب.ظ

شکوه بزرگ ایران ،نمایشگاهی به جز موزه ی ملی است؟ زمان بازدید روزانه تا ساعت چند است؟
دو روز پیش مهمانی از شهرستان داشتیم ساعت دو پس از ظهر زنگ زدیم کسی در موزه پاسخ نداد.

بله.نمایشگاه شکوه ایران بزرگ در اشکوب دوم ساختمان ایران باستان همه روزه تا ۳۱فروردین از ۹ تا ۶پسین پابرجاست.(روزهای ماهشید(دوشنبه )برپانیست)
دورواژ:۶۶۷۰۲۰۶۱
پاینده ایران بزرگ

آرمین 1389/01/15 ساعت 12:49 ب.ظ

در نوروز به شیراز رفتم وپس از چندسال به تخت جمشیدوپاسارگاد.برای محافظت شیشه هایی جلوی آثار گذاشته بودندتا مردم دست نزنند.اینکار باید چندسال پیش انجام میشد.وباید همه آثارتاریخی و باستانی را اینگونه کنند.فرهنگ سازی کار خیلی سختیست.باید به کودکان و نوجوانان در مدارس آموزش حفظ میراث فرهنگی را بدهند واگر کتابی بنام هویت ملی برای نوجوانان داشته باشیم و همچنین حفظ محیط زیست اثرات مثبت آنرا در چندسال دیگر خواهیم دید.
بعضی از مردم اصلا توجه نمیکنند در کجا قدم میزنند وقتی پدرومادری در یک فضای تاریخی زباله می اندازد از فرزندآن خانواده چه انتظاری داریم؟

آرمین گرامی با دیدگاهت همسو هستم.چندماهیست در نشستها نمی آیی؟ ۲۵فروردین فرهنگ سرای پورسینا خواهیم بود.به امید دیدار. پاینده ایران بزرگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد