اینجا سرزمین مهر!

سرزمین سپند ایران بزرگ خاستگاه آیین های نیک و انسان ساز بوده است. نوروز کهن ایرانی بر همه ایرانیان نژاده شاد باد.

 

پاینده ایران بزرگ 

 

واپسین نشست کانون ایران بزرگ۱۳۸۸

با یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس برنامه نوروزایرانی  نوروزجهانی در فرهنگ سرای گلستان تالار شماره ۲ فدک در روز ۲۶ اسفند برگزار شد. برگزارکنندگان این برنامه دو تن از بانوان کانون ایران بزرگ: فروزنده نعمت اللهی و پروانه اسماعیل زاده بودند که در پایان از سوی باشندگان به شدت تشویق شدند. 

دبیر کانون ایران بزرگ(واپسین هخامنشی) با شادباش به همه ایرانیان در سراسر جهان ثبت این آیین کهن جمشیدی را مایه افتخار سرزمین مقدس ایران بزرگ دانست .وبا اشاره به کشورهای تازه تاسیس منطقه که در پی ساختن تاریخ و هویت برای خود میباشند و از سرزمین ایران وام هویتی! و تاریخی! برای خود میگیرند(ترکیه-امارات-آذربایجان) جوانان ایرانی را به پاسداشت همه آداب ورسوم ایرانی و مقابله با تهاجم رسانه ای آمریکا و اروپا فراخوانده و با تاکید بر رسانه ای شدن (ساخت فیلم و انیمیشن) تاریخ و فرهنگ ایرانی از سوی فیلمسازان به ده تن از باشندگان هدیه های فرهنگی تقدیم نمودند

۱-آذرخسروزادگان اشتراک نیم ساله هفته نامه امرداد 

۲-آرش افشاری اشتراک نیم ساله هفته نامه امرداد 

۳-بانو شاه محمدی اشتراک یک ساله فصلنامه فروزش 

۴-ارسلان جوان بخت اشتراک یک ساله فصلنامه مهروناهید 

۵-الهه شهیدی تخفیف شست درسدی سفر به شیراز 

۶-شاهین شمس تخفیف شست درسدی سفر به کردستان   

۷-بانوصابری اشتراک یک ساله فصلنامه مهروناهید 

۸-جمشیدوکیلی مراد اشتراک یک ساله فصلنامه مهروناهید 

۹-بانوهاشمی اشتراک یک ساله فصلنامه فروزش 

۱۰-لیلامرادی اشتراک یک ساله فصلنامه مهروناهید   

و همه هموندان کانون میتوانند با مراجعه به نشرشاه نامه در خیابان کریمخان زند دورواژ: 

 ۰۲۱۸۸۹۲۰۱۲۸ آقای محمدی

از تخفیف پانزده درسدی خرید شاه نامه برخوردارگردند 

در این نشست دوست قدیمی رامین فصاحت جناب آقای داود نصیری (جهانگرد و پیامآور مهر و دوستی )پس از سخنانی کوتاه اعلام نمودپیام مهر کانون ایران بزرگ را به ایرانیان سراسر جهان خواهدرساند.رامین فصاحت دبیرکانون ایران بزرگ با بیان این مطلب که فرهنگ ایرانی همیشه سودرسان و سازنده همراه با شادمانی بوده از هموندان خواست با توجه به خسارتهای مالی و جانی که در چهارشنبه سوری اتفاق میفتد کودکان و نوجوانان را با فرهنگ راستین ایرانی آشنا و از انجام کارهای خطرناک(ترقه و...) پرهیز کنند. جناب استادحسین وحیدی و استاد امیرصادقی از سخنرانان اصلی نشست بودند که در پایان از کوشش این بزرگواران در همیاری کانون ایران بزرگ سپاسگزاری شد.این نشست با باشندگی نودویک تن از دوستداران و هموندان ایران بزرگ در ساعت ۱۸:۳۰ پایان یافت.

همایش نوروز ایرانی نوروز جهانی

   

 

نوروز ایرانی  

 

نوروز جهانی 

 

 

 

سخنرانی : دکتر حسین وحیدی 

شاه نامه خوانی : استاد امیر صادقی 

سه تار : کورش بقایی  

 

    

 گاه : چهار تا شش پسین روز ۲۶ اسفند ۱۳۸۸خورشیدی

 

 جایگاه: نارمک ـ بوستان فدک ـ فرهنگ سرای گلستان (خانواده)

                                        

 

  ورود برای همگان آزاد و رایگان میباشد.  

به مناسبت نوروز به باشندگان در همایش با قرعه کشی اشتراک یک ساله مجله های فروزش و فصلنامه مهر و ناهید  و اشتراک دو ماهه هفته نامه امرداد ، کارت تخفیف خرید شاهنامه  و بلیط سینما و تخفیف ویژه در سفرهای کردستان و شیراز تقدیم می گردد. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

همزمان نمایشگاه ویژه نوروز در فرهنگسرا برگزار می گردد

برای جوانان ایرانی

به آگاهی هموندان کانون فردوسی بزرگ و دوستداران شاه نامه (۱۸ تا ۳۰ ساله)میرسانیم در صورت حضور در نشست روز ۱۹ اسفندماه کارت تخفیف خرید شاه نامه و کتاب های ایران شناسی به آنها تقدیم خواهد شد. 

و در سفرهای کانون در سال آینده جوانان از تخفیف ویژه برخوردار میشوند. 

                                

                                     با یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس

                       فر جوان ایرانی را میستاییم 

                    

              

جشنواره ایران بزرگ

                                  جشنواره ایران بزرگ 

 

دوستان و هموندان کانون ایران بزرگ تنها در دو بخش فرتور(عکس) هفت تن و چکامه (شعر) یازده تن آثار خود را ارسال نمودند و در بخش نمآهنگ(کلیپ) شرکت کننده ای نداشتیم.  

در نشست شورای مرکزی کانون که این هفته برگزار خواهدشد به دوستان شرکت کننده آگاهی خواهیم داد که این جشنواره تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت یا آثار برتر از میان این دوستان که آثارخود را ارسال نمودند انتخاب می گردد. (حد نصاب هر بخش حداقل بیست شرکت کننده میباشد) 

 

                   پاینده ایران بزرگ 

نشست اسفندماه فردوسی بزرگ

                            نام فردوسی چنان خورشید باد 

 

                  سد هزاره یاد او جاوید باد 

 

 

                         واپسین نشست کانون فردوسی بزرگ در سال ۱۳۸۸خورشیدی 

 

       تراژدی و حماسه   

 

                                             سخنران : دکتر حبیب نبوی 

 

                                   اجرای شاه نامه خوانی : استاد امیر صادقی 

 

                                    گاه :   چهار تا شش پسین روز ۱۹ اسفند 

 

               جایگاه: - شهرک غرب - خیابان ایران زمین شمالی - روبروی بیمارستان بهمن 

  

                                        فرهنگ سرای پورسینا - تالار بزرگ 

 

                                     ورود برای همگان آزاد و رایگان میباشد.

برنامه های کانون فردوسی بزرگ

کانون فردوسی بزرگ درپاییزسال۸۶شکل گرفت.البته درابتداطرح تشکیل کانون به صورت کانون ایرانشناسی بودامافرهنگ سرای قانون این طرح رانپذیرفت و تاکیدبرتشکیل کانون برپایه شخصیت های بزرگ ایرانی راداشت و ما به سرعت کانون فردوسی بزرگ راتشکیل دادیم که ابتدا فقط کانون فردوسی نامیده میشد وباپیگیری دبیرکانون نام فردوسی بزرگ رسمیت پیداکرد. یک برنامه سه ساله برای اجرای شاه نامه شناسی بویژه برای کودکان ونوجوانان ارایه شدکه متاسفانه بدلیل مشکلات مالی وجدی نگرفتن برنامه های کانون ازسوی فرهنگ سرا به صورت پراکنده تعدادی از این برنامه ها اجراشد.خوشبختانه با حمایت ریاست محترم فرهنگ سراآقای دکترکیهان محمدخانی از پاییزوزمستان ۸۷ کلیه هزینه های نشستهای ماهانه کانون فردوسی بزرگ پذیرفته شد.وتاامروزاین حمایت همچنان ادامه دارد.البته هنوزبیشترهموندان کانون علاقه به هفتگی شدن این نشستها همچون سال اول تشکیل کانون دارندکه امیدواریم درسال نو این چنین گردد. هفتم آذر۱۳۸۶نخستین نشست با باشندگی استادامیرصادقی و ده تن ازدوستان آغازگردید.هفته دوم آقای امیدعطایی ازشاه نامه پژوهان جوان سخنرانی نشست رابرعهده داشتند.ویک هفته درمیان این دوبزرگوارکانون رایاری نمودند.درادامه کارنشستهای استادصادقی به طورهرهفته به صورت آموزش روخوانی شاه نامه برگزارشدوبااستقبال زیادی روبرو شد.امامسولان فرهنگ سرا تالاراصلی فرهنگسرا رابه نشستهای شاه نامه اختصاص نمیدادند .نشست کانون درحیاط فرهنگ سرا وسپس به پشت بام فرهنگسرامنتقل گردید.دراوج گرمای تابستان!   کلاسهای کوچک فرهنگسرا گنجایش بیست تن رادارندوما به ناچار در پشت بام فرهنگ سرا شاه نامه میخواندیم! مهر به فردوسی و ایران بزرگ باعث شدبا همه مشکلات فراوانی که در ادامه کاربرای کانون پیش میامد دوستداران شاه نامه مارا تنها نگذاشتند وفرهنگسرا با پذیرش رسمی برنامه های شاه نامه در برنامه های اصلی سالانه فرهنگسراموافقت کرد و هرماه همایشی درباره شاه نامه برگزارمیگردد. 

گزارش ها و فرتورهای برنامه های پیشین در آینده در تارنگار به نمایش درخواهدآمد.درسال۱۳۸۹خورشیدی چهارده برنامه با حمایت فرهنگ سرا در شورای مرکزی کانون به تصویب رسیده است. 

دوازده برنامه در واپسین چهارشنبه هرماه ساعت چهار در تالاربزرگ فرهنگ سرا برگزارخواهدشد و هرسه ماه یکبار سخنران و شاه نامه خوان برنامه تغییر خواهندکرد. درهفتم آذرماه سالگرد کانون فردوسی بزرگ را خواهیم داشت و در اردیبهشت ماه برنامه های ویژه بزرگ یاد فردوسی بزرگ را در پیشگاه شما دوستداران تمدن همیشه جاوید ایران بزرگ خواهیم بود.درصورت هماهنگی ریاست جدید فرهنگ سرا جناب آقای بهنام خادم نشست های ماهانه به هفتگی تغییر خواهد کرد. با توجه به حضور حداقل سدوبیست تن هموند و دوستدار شاه نامه در هر برنامه امکان آموزش روخوانی در کلاس های فرهنگ سرا وجود نخواهد داشت و اگر تالاربزرگ در اختیار کانون باشد این دوره آموزشی را همچون گذشته اجرا خواهیم کرد.

سپاس «کانون فردوسی بزرگ» از «دکترمحمدخانی»

با پایان یافتن دوره مدیریت جناب آقای دکترکیهان محمدخانی درفرهنگ سرای پورسینا مراسم خداحافظی ایشان در روز دوشنبه دهم اسفندماه ۸۸ درساعت چهار در تالاربزرگ فرهنگ سرا برگزار خواهدشد.  

کانون فردوسی بزرگ از زحمات ایراندوستانه ایشان بسیارسپاسگزارمیباشد و اطمینان دارد ایشان در هر کجا که باشند خدماتشان را به فرهنگ همیشه جاویدایران بزرگ انجام خواهند داد. 

 با آرزوی تندرستی برای ایشان از هموندان کانون فردوسی بزرگ دعوت میکنیم در این مراسم شرکت داشته باشند.